خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
دانلود زیرنویس فارسی
نسیم آسایش لابی من
رزرو آنلاين هتل خارجي
وکیل مهاجرت
بسکتبال
فلنج
سایت همسریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی-اجتماعی کلاس
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 9 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : فایل برگر | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی-اجتماعی کلاس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانیاجتماعی کلاس

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی-اجتماعی کلاس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانیاجتماعی کلاس
مبانی نظری پایان نامه جو روانیاجتماعی کلاس
مبانی و پیشینه نظری جو روانیاجتماعی کلاس
فصل دوم پایان نامه جو روانیاجتماعی کلاس
مبانی نظری جو روانیاجتماعی کلاس
مبانی نظری و پیشینه پژوهش جو روانیاجتماعی کلاس
دانلود پیشینه و مبانی نظری پژوهش جو روانیاجتماعی کلاس
جو روانیاجتماعی کلاس
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی-اجتماعی کلاس

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

با توجه به اینکه هدف عمده آموزش و پرورش، اعتلای همه جانبه شخصیت فراگیران، به ویژه در ابعاد اخلاقی، روانی و اجتماعی است، برای بهبود این فرآیند، باید که جو کلاس شایسته و بایسته باشد. مطالعات فراوانی تأثیر جو روانی اجتماعی کلاس را بر پیشرفت تحصیلی نشان داده­اند (فریزر و همکاران،1995). بلوم(1994) جو را شرایط، نیروها، وانگیزش­های بیرونی، اعم از فیزیکی، فکری، روانی و اجتماعی تعریف می­کند.

فریزر(1994) چهار گونه جو­روانی-اجتماعی کلاس را بررسی کرد. به نظر او جو­روانی-اجتماعی چیره بر کلاس می­تواند جوی سرشار از یکپارچگی و همبستگی (میزان وابستگی و پیوند دانش آموزان)، منضبط و تکلیف­گرا (میزانی که دانش­آموزان تکلیف خود را به موقع و منظم انجام دهند)، فضایی پر برخورد و پر اصطلاک (میزان رفتارهای نادوستانه­ی دانش آموزان)، یا جوی آکنده از هم­آوری و رقابت (میزان هم­آور و رقابت دانش­آموزان) باشد.

 

انواع جو ­روانی حاکم بر کلاس.

1-     جو ­روانی-اجتماعی مطلوب که ویژگی­های آن عبارتند از: مشارکت دانش­آموزان در کلاس، رابطه صمیمی معلم و دانش­آموز و برخورداری از حمایت معلم در مواقع مشکل، رابطه صمیمی دانش­آموزان با­هم، برقراری نظم و مقررات در کلاس، سازماندهی مطالب آموزشی در کلاس، اهمیت دادن به تلاش و انجام وظیفه دانش­آموزان، و همچنین در این جو فراوانی روابط اجتماعی وجود دارد و بین ادراک و انتظار تفاوتی نیست و پیشرفت تحصیلی بالاست.

2-     جو­ روانی-اجتماعی نامطلوب که برعکس جو­ روانی-اجتماعی مطلوب بیان شده است.

3-     جو­ روانی – اجتماعی متوسط که مابین دو جو مذکور بیان شده است (صالحی حسینی،1372).

جو روانی – اجتماعی کلاس، شامل د و متغیر کلی ادراک (برداشتی که افراد از واقعیت های موجود درکلاس دارند) و انتظار (تمایلات و خواسته هایی که افراد از جو روانی- اجتماعی کلاس دارند) است. جوی برای یادگیری مطلوب است که تفاوت ادراک و انتظار زیاد نباشد یا این دو مساوی باشند. درصورت تفاوت، باید در پی اصلاح یا تغییر جو کلاس بود. پس، شناخت جو کلاس برای معلمان مهم و با ارزش است.

 

ویژگی­های روابط انسانی مطلوب در مدرسه

1-     درک نیازها و استعدادها.

2-     درک تفاوت­های فردی.

3-     شناخت و احترام به شخصیت دیگران.

4-     توان برقراری ارتباط.

5-     گوش دادن.

6-     بیان عواطف و احساسات.

7-    تأمین بهداشت روانی (میرکمالی،1379).

دو بعد اساسی جو مدرسه:

جو مدرسه دارای دو بعد علمی و اجتماعی است که در تعامل با­هم، جوی مثبت یا منفی در کلاس به وجود می­آورد. جو­علمی با سیستم پاداش، تشویق، اثربخشی مدیر و معلمان و فرآیندهای مشاکت جویانه ارتباط دارد و جو ­اجتماعی مربوط به پذیرش، همدردی، نظم در اامکانات و تسهیلات مدرسه، ایجاد فرصت برای مشارکت یادگیرندگان در فعالیت­های مدرسه، هنجارهای گروهی حاکم و نظام حمایتی کارکنان و دانش­آموزان است. همچنین جو­ علمی به طور مستقیم و جو­ اجتماعی به طور غیر­مستقیم بر نگرش و رفتار دانش­آموزان اثر می­گذارد (ساکنی،2004؛ به نقل از طالب زاده نوبریان،1387).

ویژگی­های مدارس کارا: 

1-     شاگرد فعال است نه منفعل.

2-     استاندارد واضح و روشنی برای برای فعالیت شاگرد وجود دارد.

3-     بین معلم و دانش­آموز رابطه حسنه وجود دارد.

4-     آموزش بر حسب نیاز دانش­آموزان است.

5-     ضمن نظم و انضباط، رفاه و اعتماد نیز وجود دارد.

6-     بین معلمان روابط حسنه وجود دارد و آنها برای مسائل آموزشی و ارزش ها و نظم و انضباط مشورت می­کنند.

7-     مدیران یاد دهنده­های خوی هستند و ارتباط گسترذه­ای با معلمان و والدین دانش­آموزان دارند.

8-     ارزشیابی مثبت و منظمی دارند.

9-     رابطه گسترده­ای بین معلمان و والدین دانش­آموزان وجود دارد.

10-            فعالیت­های مثبت در شاگردان مد­نظر است.

 


 -Bloom

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی-اجتماعی کلاس







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی-اجتماعی کلاس ,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->