خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
دانلود زیرنویس فارسی
نسیم آسایش لابی من
رزرو آنلاين هتل خارجي
وکیل مهاجرت
بسکتبال
فلنج
سایت همسریابی
فایل برگر
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 13 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : فایل برگر | بازدید : <-PostHit->
دسته بندی مقاله و تحقیق
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1250 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی

فصل اول (اخلاق دانش اندوزی)

نوشته: احمد حسین شریفی

15 اسلاید قابل ویرایش


فهرست مطالب:

  • اهمیت و ضرورت
  • دانش اندوزی و پارسایی
  • موانع دست یابی به علم حقیقی
  • آداب اخلاقی آموختن
  • خودشناسی


قسمتی از متن :

موانع دستیابی به علم حقیقی

1- پیروی از حدس و گمان:

برخی به خاطر راحت‌طلبی اساس زندگی را بر گمان بنا می‌کنند و این امر زیان‌های جبران ناپذیر به بار می‌آورد، درحالیکه باید از یقین پیروی نمود.

 

2- تقلید کورکورانه:

- منشأ تقلید خود باختگی فکری است.

- مهار تفکر خود را بدست دیگران بدهد و خارج از چارچوب اندیشه‌های وارداتی بیاندیشد.

دانلود دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی,

بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی بیمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر

موضوعی جدید در رشته بهداشت بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی بیمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر در سال 9594

دانلود بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی بیمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر

بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی یمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر
مدیریت پسماندهای بیمارستانی
رشته بهداشت
رشته بهداشت محیط
پسماند عفونی
پسماند غیر عفونی
مدیریت پسماند بیمارستانی
زائدات پاتولوژیك
عفونی
دارویی شیمیایی
پسماند رادیواكتیو
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1441 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

رشته کارشناسی بهداشت

بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی بیمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر در سال 95-94

منحصر به فرد

چكیده :

امروزه یكی از مسائل زیست محیطی كشور مواد زاید بیمارستانی است كه به علت دارا بودن عوامل خطرناك سمی و بیماری زا از جمله زائدات پاتولوژیك ، عفونی ، دارویی شیمیایی ، رادیواكتیو و ظروف و تجهیزات درمانی از حمایت خاصی برخوردار است. مدیریت پسماندهای بیمارستانی بدلیل دارا بود پتانسیل عفونت زایی و وجود پسماندهای خطرناك بسیار حائز اهمیت است. عدم كنترل و بی توجهی نسبت به مدیریت صحیح پسماندهای بیمارستانی علاوه بر تهدید جدی برای سلامت جامعه و محیط زیست باعث اتلاف هزینه های زیاد نیز می شود این مطالعه به منظور توصیف و بررسی وضعیت مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شناسایی و طبقه بندی پسماندهای بیمارستانی شهر پلدختر و در نهایت ارائه رهكارهای مدیریتی مناسب انجام گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات در این مطالعه از طریق اندازه گیری های كمی و پرسشنامه جامعی كه حاوی 7 بخش با سئوال های مربوط به هر بخش با تایید استاتید و كارشناسان مجرب بوده است. نتایج حاصل از این بررسی نشان داده است كه در بیمارستان های شهر پلدختر مقدار كل پسماندهای تولیدی 4/997 كیلوگرم در روز می باشد مقدار پسماندهای عفونی 8/284 كیلوگرم در روز و مقدار پسماندهای معمولی 6/712 كیلوگرم در روز می باشد. میانگین پسماند تولیدی بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر 300 کیلوگرم در روز می باشد. میانگین سرانه كل پسماند تولیدی بیمارستان های شهر پلدختر به ازای هر تخت فعال 42/3 كیلوگرم بود. میانگین سرانه پسماند عفونی و معمولی به ازای هر تخت فعال به ترتیب 05/1 و 37/2 كیلوگرم بود. درصد پسماندهای عفونی در كل بیمارستان ها برابر 30 درصد بود كه از استانداردهای ایران و جهان بالاتر است. تفكیك پسماندها در 100 درصد بیمارستان ها انجام شده و 73 درصد دارای جایگاه نگهداری موقت بودند.

کلمات کلیدی : مدیریت پسماند بیمارستانی ، پسماند عفونی ، پسماند غیر عفونی ، سرانه ی تولید پسماند شهر پلدختر

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                  صفحه

چکیده ...................................................................................................1

فصل اول : كلیات تحقیق ..........................................................................2

1-1 مقدمه..............................................................................................3

2-1 تعاریف و كلیات....................................................................................5

1-2-1 تعریف زباله و پسماند..........................................................................5

2-2-1 انواع زباله........................................................................................5

1-2-2-1 زباله های شهری...........................................................................5

2-2-2-1 زباله های صنعتی...........................................................................6

3-2-2-1 زباله های خطرناك..........................................................................6

4-2-2-1 زباله های بیمارستانی......................................................................6

3-2-1 انواع پسماند......................................................................................7

1-3-2-1 پسماندهای عادی.............................................................................7

2-3-2-1 پسماندهای پزشكی (بیمارستانی).........................................................7

3-3-2-1 پسماندهای ویژه...............................................................................7

4-3-2-1 پسماندهای كشاورزی.........................................................................7

5-3-2-1 پسماندهای صنعتی...........................................................................8

4-2-1 تعریف مواد زائد خطرناک و جامد بیمارستانی.................................................8

5-2-1 تعریف پسماند پزشكی...........................................................................8

3-1 طبقه بندی پسماندهای بیمارستانی..............................................................8

1-3-1 طبقه بندی پسماندهای بیمارستانی بر اساس نظریه WHO..................................8

1-1-3-1 پسماندهای عفونی.............................................................................9

2-1-3-1 پسماندهای آسیب­شناختی.....................................................................9

3-1-3-1 اجسام تیز و برنده...............................................................................10

4-1-3-1 پسماندهایی دارویی............................................................................10

5-1-3-1 پسماندهای ژنوتوكسیك.........................................................................10

6-1-3-1 پسماندهایی شیمیایی.........................................................................11

7-1-3-1 پسماندهای محتوی فلزات سنگین............................................................11

8-1-3-1 ظروف تحت فشار.................................................................................12

9-1-3-1 پسماندهای پرتو سازی و رادیواکتیو............................................................12 

10-1-3-1 پسماندهای عادی..............................................................................12 

2-3-1 نمونه هایی از انواع پسماندهای تولیدی در بخش های مختلف بیمارستان و نحوه

 جمع آوری آنها................................................................................................13

3-3-1 طبقه بندی پسماندهای پزشكی ویژه.............................................................20

4-1 انواع روش های تصفیه ، گند زدایی ، دفع بهداشتی مواد زائد جامد بیمارستانی.............21

1-4-1 تصفیه و دفع مواد زائد جامد بیمارستانی..........................................................21

2-4-1 روش های گندزدایی .................................................................................21

1-2-4-1 گند زدایی شیمیایی مواد زاید جامد بیمارستانی.............................................21

2-2-4-1 گند زدایی مواد زائد جامد بیمارستانی از طریق اتو كلاو.....................................22

3-2-4-1 گندزدایی از طریق پرتودهی.......................................................................24

4-2-4-1 سوزاندن..............................................................................................24

3-4-1 روش های بهداشتی دفع زباله های بیمارستانی................................................24

1-3-4-1 دفن در زمین.........................................................................................25

1-1-3-4-1 انواع روش های دفن مواد خطرناك.............................................................26

2-3-4-1 روش Encapsulation ...........................................................................26

3-3-4-1 دفن ایمن مواد زاید در داخل بیمارستان.........................................................27

4-3-4-1 زباله سوزی .........................................................................................28

5-1 مراحل مدیریت پسماند بیمارستانی از تولید تا دفع نهایی........................................28

1-5-1 كاهش در مبدأ.........................................................................................29

2-5-1 بخش تولید..............................................................................................29

3-5-1 جابجایی ، ذخیره ، پروسه زباله در محل تولید.....................................................29

4-5-1 جمع آوری................................................................................................30

5-5-1 حمل و نقل...............................................................................................30

6-5-1 پردازش و بازیافت........................................................................................31

7-5-1 بخش دفع.................................................................................................31

8-5-1 مراقبت های بعد از دفع.................................................................................31

6-1 بیان مسئله .................................................................................................32

7-1اهداف و فرضیات ............................................................................................34

1-7-1 هدف اصلی طرح ........................................................................................34

2-7-1 اهداف ویژه طرح .........................................................................................34

3-7-1 اهداف کاربردی ..........................................................................................35

4-7-1فرضیات و سوالات پژوهش .............................................................................35

1-8 پیشینه تحقیق .............................................................................................36

1-1-8 پیشینه در داخل کشور ................................................................................36

2-1-8 پیشینه در خارج کشور..................................................................................37

فصل دوم : روش کار .........................................................................................39

1-2 منطقه مورد مطالعه .......................................................................................40

1-1-2 موقعیت جغرافیایی شهر پلدختر......................................................................40

2-1-2 تاریخچه بیمارستان امام خمینی پلدختر.............................................................41

3-1-2 رسالت بیمارستان امام خمینی پلدختر ............................................................41

2-2 روش کار ...................................................................................................42

1-2-2 پرسشنامه .............................................................................................42

فصل سوم یافته ها و نتایج ................................................................................44

1-3 ترکیب پسماندهای جامد ...............................................................................45

2-3 اتاقک نگهداری موقت پسماندهای بیمارستانی .....................................................45

1-2-3 اتاقك نگهداری موقت باید با مشخصات زیر در داخل موسسه طراحی شود .................45

3-3 نتایج ........................................................................................................49

4-3 میزان تولید روزانه پسماند در بیمارستان مورد مطالعه ..............................................49

فصل چهارم نتیجه گیری و پیشنهادات ...................................................................64

1-4 نتیجه گیری .................................................................................................65

2-4 پیشنهادات .................................................................................................66

فصل پنجم منابع .................................................................................................69

منابع ..............................................................................................................70

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                 صفحه

جدول (1-1) : جدول طبقه بندی پسماند های پزشکی ویژه................................. 20

جدول (1-3) : ویژگیهای ظروف و کیسه های تفکیک پسماندهای پزشکی.................47

جدول (2-3) : توصیه هایی برای دفع پسماندهای پزشکی ویژه بدون تغییر.................47

جدول (3-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

فصل و نوع پسماند بر حسب کیلوگرم در شبانه روز..............................................50

جدول (4-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

بخش و نوع پسماند در نوبت اول در فصل گرم ....................................................51

جدول (5-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت دوم در فصل گرم ...................................................52

جدول (6-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت سوم در فصل گرم ..................................................53

جدول (7-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت چهارم در فصل گرم .................................................54

جدول (8-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت پنجم در فصل گرم....................................................55

جدول (9-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت اول در فصل سرد ....................................................56

جدول (10-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت دوم در فصل سرد ...................................................57

جدول (11-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت سوم در فصل سرد ..................................................58

جدول (12-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت چهارم در فصل سرد ................................................59

جدول (13-3) : میزان تولید پسماند در بیمارستان امام خمینی پلدختر به تفکیک

 بخش و نوع پسماند در نوبت پنجم در فصل سرد ..................................................60

جدول (1-4) : مقایسه چند شهر از نظر ترکیب پسماندهای بیمارستانی ..................... 65

 

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                      صفحه

شکل (1-1) فرآیند اتوکلاو زباله......................................................................... 23

شکل (1-3) اتاقک نگهداری موقت پسماندهای بیمارستانی...................................... 45

شکل (2-3) : ظرف نگهداری پسماند نوک تیز بخش زنان و زایمان ................................61

شکل (3-3) : کانتینر زرد مربوط به پسماند اتاق عمل و آبی مربوط به پسماندهای معمولی..61

شکل (4-3) : کانتینرحمل زباله های معمولی(شبه خانگی) ......................................62

شکل (5-3) : کانتینرحمل لباسهای کثیف ...........................................................62

شکل (6-3) : کانتینرمخصوص زباله های عفونی بخش زنان .......................................63

شکل (7-3) کانتینر سبز رنگ حامل لباس های تمیز................................................63

دانلود بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی بیمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مدیریت پسماندهای بیمارستانی بیمارستان امام خمینی شهرستان پلدختر ,

ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی

ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی

دانلود ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی

تعادل در خط مونتاژ دوطرفه
برنامه نویسی پیشگیرانه
برنامه نویسی فازی
تصمیم گیری چندمعیاره
دسته بندی ترجمه مقاله
فرمت فایل docx
حجم فایل 713 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

عنوان انگلیسی مقاله: Multiple-criteria decision-making in two-sided assembly line balancing:A goal programming and a fuzzy goal programming models

عنوان فارسی مقاله: تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد

قیمت : 18000 تومان

 

چکیده ترجمه :

خطوط مونتاژ دوطرفه در مونتاژ محصولات بزرگ مانند كامیون و اتوبوس استفاده می شود. در این نوع از خطوط تولید، هردو طرف از خط به صورت موازی استفاده می شود. در عمل ممكن است برای بهینه سازی بیش از یك هدف متضاد به طور همزمان به طور موثر و واقع بینانه ای راه حل هایی ارائه شود. در این مقاله یك مدل ریاضی، یك مدل برنامه ریزی ایده آل پیشگیرانه با مجموعه اهداف و یك مدل برنامه نویسی فازی برای اهداف غیردقیق در تعادل خط مونتاژ دوطرفه ارائه شده است. مدل ریاضی با حداقل تعداد جفت ایستگاه ها به عنوان هدف اصلی بوده و ان با تعدادی از ایستگاه ها به عنوان یك هدف ثانویه  می باشد. همچنین محدودیت منطقه بندی در این مدل در نظر گرفته شده و مجموعه ای از مشكلات آزمون در تحقیقات حل شده است. مدل های برنامه نویسی پیشنهادی براساس شرایط چندمعیاره تصمیم گیری در رویكردهای خط مونتاژ به صورت متعادل دوطرفه با اهداف چندگانه می باشد. تعداد جفت ایستگاه ها و زمان چرخه و تعدادی از وظایف در هر ایستگاه به عنوان هدف در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال مشكل حل شده و مطالعه محاسباتی برای نشان دادن انعطاف پذیری و كارایی مدل های پیشنهادی برنامه نویسی ارائه شده است. براساس ترجیحات تصمیم گیرنده، مدل های پیشناهدی قادر به بهبود مقادیر اهداف هستند.

كلمات كلیدی: تعادل در خط مونتاژ دوطرفه، برنامه نویسی پیشگیرانه، برنامه نویسی فازی، تصمیم گیری چندمعیاره.

1-مقدمه:

معمولا خطوط مونتژ در طیف وسیعی از صنایع برای تولید همگن محصولات استاندارد با حجم بالا استفاده می شود. خط مونتاژ شامل مجموعه ای از ایستگاه های پی در پی است كه باهم توسط یك سیستم انتقال مواد كار می كنند كه در ان اجزا به صورت متوالی در محصول نهایی مونتاژ به هم وصل شده و آنها از یك ایستگاه به ایستگاه دیگر به طور پی در پی منتقل می شوند تا خط به پایان برسد. اجزابسته به پردازش در یك مجموعه ای وظایف بوده و انها در هر ایستگاه در طول زمان ثابت با نام زمان چرخه قرار می گیرند. وظایف ایستگاه های اختصاص داده شده براساس روابط تقدم با توجه به وظایف و محدودیت های خاص است كه هدف آن بهینه سازی یك تا چند هدف مانند به حداقل رساندن تعداد ایستگاه ها با توجه به زمان چرخه و یا زمان چرخه كم برای تعدادی از ایستگاه ها می باشد. انتصاب عملی وظایف باید در ایستگاه ها تضمین كننده محدودیت های زیر باشد.

دانلود ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه مقاله تصمیم‌گیری چند معیاره در خط مونتاژ متعادل دو طرفه: هدف برنامه نویسی و مدل‌های فازی ,

تاريخ : 9 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : فایل برگر | بازدید : <-PostHit->
نمونه سوالات بهیاری ویژه دانش آموزان ورودی دبیرستان پایه دهم

این مجموعه جهت آندسته از دانش آموزان عزیزی فراهم شده که قصد ورود به دبیرستان بهیاری را داشته که همان پایه دهم میباشد نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم که سوالاتی فوق العاده موثر و کارآمد در آزمون مربوطه می باشد و مطمئنا داوطلبان گرامی پس از تهیه و مطالعه دقیق نمونه سوالات مربوطه بطور قطع و یقین موفق خواهند شد و با خاطر مطمئن خود را

دانلود نمونه سوالات بهیاری ویژه دانش آموزان ورودی دبیرستان پایه دهم

آزمون بهیاری
بهورزی
ورودی دبیرستان
پایه دهم
دانش آموزان
دبیرستان بهیاری
کمک بهیاری
ورودی
پایه دهم
نمونه سوالات
اختصاصی
عمومی
پاسخنامه
جواب
پاسخ
دانلود رایگان
دانلود فایل
استخدامی
1395
95
1394
94
آزمون استخدامی1394
94
1395
95
دستگاههای اجرایی
هلال احمر
پاسخنامه
دفترچه آزمون
بهیاری
اختصاصی
مصاحبه
عمومی
نمونه سوالات
دسته بندی پرستاری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 4062 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 266

این مجموعه جهت آندسته از دانش آموزان عزیزی فراهم شده که قصد ورود به دبیرستان بهیاری را داشته که همان پایه دهم میباشد نمونه سوالات آزمون بهیاری ورودی دبیرستان پایه دهم که سوالاتی فوق العاده موثر و کارآمد در آزمون مربوطه می باشد و مطمئنا داوطلبان گرامی پس از تهیه و مطالعه دقیق نمونه سوالات مربوطه بطور قطع و یقین موفق خواهند شد و با خاطر مطمئن خود را در لیست قبول شدگان آزمون امسال ببینند.درهرحال این مجموعه گرانبها فوق العاده کارآمد و موثر در قبولی آزمون مربوطه بوده و هرگز شما را ناامید و پشیمان نمیکند و نخواهد کرد انشاالله...

دانلود نمونه سوالات بهیاری ویژه دانش آموزان ورودی دبیرستان پایه دهم






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نمونه سوالات بهیاری ویژه دانش آموزان ورودی دبیرستان پایه دهم ,

بررسی مدیریت پسماندهای رادیواکتیو مراکز خصوصی و دولتی شهرستان اهواز در سال 96

در این پژوهش جدید قصد بررسی مدیریت پسماندهای رادیواکتیو مراکز خصوصی و دولتی شهرستان اهواز در سال 9695 را داریم پژوهش رشته بهداشت محیط بسیار منظم و مرتب دارای ضمانت بازگشت وجه

دانلود بررسی مدیریت پسماندهای رادیواکتیو مراکز خصوصی و دولتی شهرستان اهواز در سال 96

بررسی مدیریت پسماندهای رادیواکتیو مراکز خصوصی و دولتی شهرستان اهواز
مدیریت پسماندهای رادیواکتیو شهرستان اهواز
مدیریت پسماندهای رادیواکتیو
پسماند ید
پسماند گالیم
پسماند تگنسیم
پسماند تالیم
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل docx
حجم فایل 336 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

 رشته بهداشت محیط

بررسی مدیریت پسماندهای رادیواکتیو مراکز خصوصی و دولتی شهرستان اهواز در سال 96-95

چکیده :

زباله های بیمارستانی بدون شک یکی از منابع آلوده کنند محیط زیست به شمار می رود. به همین علت یکی از مسائل اساسی مدیریت در بیمارستان چگونگی جمع آوری، نقل و انتقال و نگهداری موقت و دفع نهایی زباله ها می باشد به نحوی که خطری افراد عادی را تهدید نمی کند. پیرو همین اصل مطالعه ای بر نحوه مدیریت پسماندها رادیواکتیو در بیمارستان گلستان مرکز هلال احمر خوزستان و گاما اسکن اهواز در شهر اهواز در بهار 1396 انجام گرفت. در این پایان نامه سعی شده که نحوه جمع آوری اولیه در بخش ها، انتقال به جایگاه موقت، وضعیت جایگاه، نحوی انتقال به محل دفع نهایی و وزن زباله های تولید شده بررسی شود. طی بررسی های انجام شده وجود کارشناسان ماهر و دوره دیده  و داشتن محل های بزرگ و مناسب برای نگهداری موقت پسماندهای رادیواکتیو، مدیریت پسماندها رضایت بخش بود. به طوری که در همه مراحل مربوط به مدیریت پسماند رادیواکتیو دقت لازم صورت گرفته است.

 

واژگان کلیدی :

پسماندهای رادیواکتیو

مدیریت پسماند بیمارستانی

دفع پسماندهای خطرناک

جمع آوری پسماند

 

مقدمه :

رشد روز افزون جمعیت و افزایش نیازها و سطح انتظارات بهداشتی و درمانی جوامـع انسـانی در دنیـای امـروزی ، موجبـات لـزوم توسعه و گسترش مراکز مختلف ارائه‌دهنده خدمات بهداشـتی و درمـانی نظیـر بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی متعدد را فراهم نموده است. به دنبال این مسئله انتظار می‌رود روزبه‌روز میزان تولیـد پسـماندهای پزشـکی افـزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

یکی از مشکلاتی که گریبانگیر جوامع شهری است تولید زباله های مختلفی است که هر کدام سیستم بخصوصی را جهت دفعشان طلب می کنند در شهرهای بزرگ علاوه بر زباله های خانگی زباله های دیگری نظیر زباله های صنعتی ، نخاله های ساختمانی ،...و زباله های بیمارستانی تولید می شود که سیستم دفع آنها با سیستم های متداول در دفع زباله های خانگی متفاوت می باشد این زباله ها که به نوعی زباله های تخصصی به شمار می روند در جنبه هایی با زباله های خانگی تفاوت دارند و موجبات آلوده سازی بیشتر محیط زیست را فراهم می سازند و سلامتی و بهداشت جوامع انسانی را تهدید می کند . زباله های بیمارستانی آلودگی های متعددی از قبیل آلودگی های بیولوژیک ( شامل انواع باکتریها و ویروس ها و انگل ها و قارچهای بیماریزا، نسوج و ضایعات پاتولوژیک و...) ، مواد شیمیایی توکسیک و یا کارسینوژن (مانند اتیدیوم بروماید ، فنل و...) و آلودگی های رادیواکتیو (رادیو ایزوتوپ هایی که جهت تشخیص و یا درمان بکار گرفته می شوند) دارند که هر کدام به تنهایی می توانند تهدیدی جدی برای محیط زیست و جوامع بشری به شمار روند. با توجه به اهمیت ویژه آلودگی های رادیو اکتیو و جدی گرفته شدن آن از طرف سازمانهای ذیربط معمولا آلودگی های مربوطه به طور جدی کنترل می گردند و به طور معمول این آلودگی ها در محیط منتشر نمی شوند مگر اینکه سهل انگاری و یا اختلالی در جمع آوری آنها روی دهد. روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی جهت بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی وجود دارد که هرکدام با چالش‌هایی همراه می‌باشد. روش‌هایی همچون کاربرد مواد شـیمیایی ، عملیـات حرارتـی مرطـوب (اتـوکلاو، هیـدروکلاو)، عملیـات حرارتـی خشک و استفاده از امواج ماکروویو، رقیق سازی با آب، نگهداری طولانی در مکانهای مخصوص و دفع در زمین برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                   صفحه

چکیده...................................................................................................................1

فصل اول:کلیات تحقیق..............................................................................................2

1-1 مقدمه ............................................................................................................3

1-2 زباله های رادیواکتیو ..........................................................................................6

1-3 گردش مواد رادیواکتیو در طبیعت ..........................................................................6

1-3-1 تعریف پسماندهای بیمارستانی و پزشكی...........................................................6

1-4 انواع پسماند های بیمارستانی ...........................................................................8

1-4-1 زباله های معمولی بیمارستانی .......................................................................8

1-4-2 زباله های پاتولژیکی .......................................................................................8

1-4-3 مواد زائد رادیواکتیو...........................................................................................9

1-4-5 مواد زائد شیمیایی .........................................................................................9

1-4-6 مواد زائد عفونی (Infection waste) .................................................................9

1-4-7 مواد زائد دارویی  .............................................................................................9

1-4-8 ظروف مستعمل تحت فشار  .............................................................................10

1-4-9 اثرات بهداشتی مواد زاید خطرناک .....................................................................10

1-5 زباله های رادیواکتیو براساس مقدار و نوع ماده رادیواکتیو به 3 گروه تقسیم می‌شوند .....13

1-6 مراحل مدیریت این ضایعات عبارتند از .....................................................................14

1-6-1 انبارداری موقت ...............................................................................................14

1-6-2 بازفرآوری انبار نهایی .........................................................................................15

1-7 بیان مسئله ......................................................................................................15

1-8 اهداف و فرضیات (Objectives & Hypothesis) ......................................................17

1-8-1 هدف اصلی طرح (General Objective) ............................................................17

1-8-2 اهداف ویژه طرح (Specific Objectives)  ...........................................................17

1-8-3 اهداف كاربردی طرح ................................................................................17

1-8-4 فرضیات یا سؤالات طرح ....................................................................................17

1-9 پیشینه تحقیق...................................................................................................18

فصل دوم روش کار ...................................................................................................21

2-1روش کار  ..........................................................................................................22

فصل سوم یافته ها و نتایج ........................................................................................28

3-1 مدیریت پسماند ................................................................................................29

3-2 منابع تولید پسماند ............................................................................................29

3-3 مدیریت پسماند ید ............................................................................................30

3-3-1 : مدیریت پسماند بخش سرپایی .......................................................................30

3-3-2 : مدیریت پسماند بخش بستری ........................................................................31

3-3-2-1 روش اول استفاده از مخازن ذخیره پسماند .......................................................31

3-3-2-2 روش دوم استفاده از مخزن رقیق کننده ...........................................................31

فصل چهارم بحث و نتیجه‌گیری ...................................................................................32

4-1 نتیجه‌گیری .......................................................................................................33

4-2 پیشنهادات .......................................................................................................37

فصل پنجم منابع ..................................................................................................... 39

منابع .....................................................................................................................40

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                     صفحه

جدول 3-1 نیمه عمر، زمان لازم جهت بی خطر شدن، مدت نگهداری و نحوه دفع پسماندهای رادیواکتیو ........................................................................................................................................... 29

 جدول 3-2 : شرایط لازم برای بسته بندی، نگهداری و علامت گذاری پسماندهای بهداشتی درمانی ........................................................................................................................................... 30

جدول 4-1 : مقایسه نوع پسماند ها در بیمارستان های چند شهر مختلف ایران ................................. 32

جدول 4-2 : نحوه جمع آوری و نگهداری و دفع پسماندهای رادیواکتیو ................................................ 34

جدول 4-3 : روش های نگهداری، مدت زمان نگهداری، مزایا و معایب روش های نگهداری

پسماند های ید ..................................................................................................................... 36

 

فهرست تصاویر

عنوان                                                                                                                            صفحه

تصویر 1-1: روشهای دفع پسماند سطح پایین در اعماق کم .................................................. 13

تصویر 1-2 : مخازن نگهداری پسماندهای سطح بالا رادیواکتیو مایع در هانفورد آمریکا .................. 14

دانلود بررسی مدیریت پسماندهای رادیواکتیو مراکز خصوصی و دولتی شهرستان اهواز در سال 96






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مدیریت پسماندهای رادیواکتیو مراکز خصوصی و دولتی شهرستان اهواز در سال 96 ,

تاريخ : 7 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : فایل برگر | بازدید : <-PostHit->

پرسشنامه استرس شغلی بیمارستانی HSS -

پرسشنامه استرس شغلی بیمارستانی HSS -

فرمت فایل : pdf

حجم : 170

صفحات : 3

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

در ایران بداقی در سال 1387 کار هنجاریابی آن را انجام داده است.

آلفای کرونباخ برابر 0/84 میباشد.

قیمت محصول : 3000 تومان

دانلود





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه استرس شغلی بیمارستانی HSS -,

تاريخ : 2 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : فایل برگر | بازدید : <-PostHit->
گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی

انسان ذاتا با طبیعت اجتماعی و گرایش به جمع آفریده شده است به همین دلیل بدون ارتباط متقابل با دیگران رهندگی برایش مشکل است، هرچند که ممکن است برخی از نیازهای انسان بدون ارتباط با دیگران برآورده شود، در عین حال بسیاری از نیازها هستند که فقط از طریق تعامل با دیگران ارضا می شود در دنیای پیچیده امروزه یعنی در بیشتر تعاون همکاری های ملی و همفکری های عمل

دانلود گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی

گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی
Corruption and isolation in elementary students
اقدام پژوهی
گزارش تخصصی
گوشه گیری
انزوا طلبی
گوشه گیری دانش آموزان
انزواطلبی در دانش آموزان
دانش اموزان گوشه گیر
دانش آموز
همکلاسی
مشاوره
معلم
افروز
1376
ص11
اجتماعی
دسته بندی اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 363 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

بیان مسئله

 

انسان ذاتا با طبیعت اجتماعی و گرایش به جمع آفریده شده است. به همین دلیل بدون ارتباط متقابل با دیگران رهندگی برایش مشکل است، هرچند که ممکن است برخی از نیازهای انسان بدون ارتباط با دیگران برآورده شود، در عین حال بسیاری از نیازها هستند که فقط از طریق تعامل با دیگران ارضا می شود. در دنیای پیچیده امروزه یعنی در بیشتر تعاون همکاری های ملی و همفکری های عملی، حضور فعال فرهنگی و احاطه بر زنجیره علوم، فنون و تکنولوژی برتر، بدون تردید پدیده کمرویی یک معلولیت اجتماعی است (افروز،1376،ص11). با توجه به این نکته که کم رویی می تواند بر سازگاری اجتماعی و ارتباطات بین فردی، افراد تاثیر منفی بگذارد، ابتدا لازم است که عوامل مربوط به کم رویی تشخیص داده شده و فرد کم رو را شناختف در ایران مشخص میشود که تحقیقات چندان گسترده ای در رابطه با کم رویی صورت نگرفته است و این مسئله توجه پژوهشگران را به خود جلب نکرده است.

پیشینه تحقیق

 

طبق گفته ی محققان در بسیاری از کلاسهای درسی دبستانها، ک.دکانی دیده می شوند که آرام، کم رو، خجالتی هستند و این کودکان در زندگی روزمره خود اغلب اوقات فقط با اعضای خانواده یا همسالان آشنا بازی می کنند و از غریبه ها اجتناب می ورزند، شرم و خجالت این کودکان ممکن است آنها را از اکتساب مهارتها و آمادگی های لازم برای بسیاری از فعالیت هایی که هم سالانشان از آن لذت می برند و یا اصولا برای رشد شخصیت آنها ضروری است باز دارد، رفتار انزواطلبی ممکن است از همان سالهای اولیه کودکی ظاهر شود.

 

سوابق تحقیق

 

در زمینه ی وضعیت کودکان گوشه گیر و انزواطلب، مطالعات متعددی صورت گرفته، پژوهش هایی که به آن اشاره می شود، بعضی از ویژگی های روانی – اجتماعی این کودکان را نشان می دهد: در تحقیق بر روی 407 کودک 6 تا 3 سال توانایی اجتماعی و علائم رفتاری آنها مورد مطالعه قرار گرفت، نتیجه ی به دست آمده نشان داد که دو عامل اساسی در بین سایر عوامل بیش از 50 درصد واریانس تجمعی را به خود اختصاص داد، این دو عامل:

1- بی احساسی و کناره گیری

2- نارضایت و مخالفت

و ملاحضه شد کودکان دارای ویژگی های مذکور در مرحله ی دبستان نیز، مشکل را کم و بیش دارا می باشند، در مطالعه ی دیگری بر روی کودکان 12 تا 7 سال انحرافات رفتاری آنان مطالعه شد، یکی از نتایج تحقیق این بود که در مسائل رفتاری کودکان مسئله اساسی شکست در یادگیری اجتماعی است، هم چنین مشاهده شد واکنش پسران در مواقع شکست بیشتر پرخاشگری و واکنش دختران کناره گیری و انزوا است، در پژوهش دیگری واکنش های هم سالان نسبت به دانش آموزان افسرده در 70 دانش آموز پسر و 93 دانش آموز دختر کلاس های سوم تا ششم دبستان مطالعه شد، نتیجه کلی پژوهش مذکور آن بود که کودکان نسبت به هم کلاسان افسرده ی خود به صورت منفی واکنش نشان می دهند.

کودکان افسرده کم ترین علاقه هم سالان را به خود جلب می کنند، جذابیت کمی دارند و رفتار کنونی و آینده آنها کمتر مثبت تلقی میشود.

 

اهداف پژوهش

 

1-    بررسی رفتار دانش اموزان گوشه گیر

2-    بررسی عوامل گوشه گیری و انزواطلبی دانش آموزان

3-    ببرسی راه کارهای مناسب برای رفع مشکل گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان

4-    بررسی تاثیر خانواده بر گوشه گیری دانش آموزان

روایت ها

 

     با مطالعه و پرس و جو از معلمان اطرافم در مورد برخورد و چگونگی مواجهه با گوشه گیری و انزوا طلبی دانش آموزان در کلاس، توانستم از روایت هایی که در زیر به آنها اشاره می کنم برسم.

روایت اول

 

بعد از امتهان های نوبت اول به نمرات دانش اموزان که نگاه کردم نمرات دانش آموزی توجه منو جلب کرد محمد طی 4 ماه اول سال تحصیلی درسی نخوانده و نمره مطلوبی دریافت نکرده بود. درس نخواندن او را بر روی سهل انگاری او گذاشتم. او را برای درس پرسیدم آوردم او جوابی نداد. او را نصیحت کردم. جریمه گفتم ولی جوابی نداد. علت اصلی آن را جویا شدم در اثر مشاهده متوجه شدم که محمد بی نهایت گوشه گیر است. او بی نهایت در خود فرو رفته بود. در ساعات درسی هیچ وقت ندیدم از کسی چیزی بخواهد حتی در حد پاکن یا دفتر یا رفع اشکال درسی. در زنگ تفریحی در گوشه ای می ایستاد با کسی هم کار نداشت. در زنگ ورزش با کسی بازی نمیکرد. از همه چیز و همه کس خجالت می کشید. تصمیمی گرفتم با او صحبت کنم اما جز سکوت او چیزی دستگیرم نشد. از علت درس نخواندن او چیزی نفهمیدم. در مورد خانواده اش او فرزند بزرگ خانواده و یک خواهر کلاس اول و یک برادر خردسال داشت. وضع مالی آنها متوسط به پایین بود. با معلم های سال قبل او مصاحبه کردم او همینگونه و همین وضع را داشته و گوشه گیری او حاد بود و با کمک معلم های خود نمرات را کسب می کرد و به پایه بالاتر می آمد.

با مادر او صحبت کردم. در خانه با خواهر و برادرهایش ارتباط آرام و ساکتی دارد بیشتر دوست دارد با بچه های فامیل به خصوص فرزندان خردسال عمو بازی کند. پدر او به دلیل کاری سخت و طاقت فرسا نمی توانست و فرصت نمی کرد رابطه صمیمی با پسرش داشته باشد. شاید این عاملی برای گوشه گیری این دانش آموز باشد.

در گروه بندی ها شرکت فعال نداشت حتی دیگر دانش آموزان نیز دوست نداشتند او را در گروه خود بپذیرند و او را همراهی کنند. بعد از تحقیقاتی که کردم مشخص شد یکی از عوامل گوشه گیری محمد ریشه در خانواده این دانش آموز دارد که کم توجهی و محرومیت از پدر و مادر نسبت به دانش آموز و توجه به دیگر اعضای خانواده بیشتر است.

اولین کاری که کردم با پدر و مادر او صحبت کردم مبنی بر اینکه وقت زیادی را صرف این دانش آموز کنند و توجه زیادی نسبت به او داشته باشند.

دیگر دانش اموزان را به خصوص همکلاسی های محمد را تشویق کردم برای شرکت دادن او در بازی ها و فعالیت های درسی.

با دبیر پرورشی و مشاوره مدرسه جلسه ای گذاشتم که با محمد صحبت کنند که ذهن او را از عواملی که باعث حقارت او شده است پاک کنند.

دانلود گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی ,

تاريخ : 2 تير 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : فایل برگر | بازدید : <-PostHit->
گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی

انسان ذاتا با طبیعت اجتماعی و گرایش به جمع آفریده شده است به همین دلیل بدون ارتباط متقابل با دیگران رهندگی برایش مشکل است، هرچند که ممکن است برخی از نیازهای انسان بدون ارتباط با دیگران برآورده شود، در عین حال بسیاری از نیازها هستند که فقط از طریق تعامل با دیگران ارضا می شود در دنیای پیچیده امروزه یعنی در بیشتر تعاون همکاری های ملی و همفکری های عمل

دانلود گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی

گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی
Corruption and isolation in elementary students
اقدام پژوهی
گزارش تخصصی
گوشه گیری
انزوا طلبی
گوشه گیری دانش آموزان
انزواطلبی در دانش آموزان
دانش اموزان گوشه گیر
دانش آموز
همکلاسی
مشاوره
معلم
افروز
1376
ص11
اجتماعی
دسته بندی اجتماعی
فرمت فایل docx
حجم فایل 363 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

بیان مسئله

 

انسان ذاتا با طبیعت اجتماعی و گرایش به جمع آفریده شده است. به همین دلیل بدون ارتباط متقابل با دیگران رهندگی برایش مشکل است، هرچند که ممکن است برخی از نیازهای انسان بدون ارتباط با دیگران برآورده شود، در عین حال بسیاری از نیازها هستند که فقط از طریق تعامل با دیگران ارضا می شود. در دنیای پیچیده امروزه یعنی در بیشتر تعاون همکاری های ملی و همفکری های عملی، حضور فعال فرهنگی و احاطه بر زنجیره علوم، فنون و تکنولوژی برتر، بدون تردید پدیده کمرویی یک معلولیت اجتماعی است (افروز،1376،ص11). با توجه به این نکته که کم رویی می تواند بر سازگاری اجتماعی و ارتباطات بین فردی، افراد تاثیر منفی بگذارد، ابتدا لازم است که عوامل مربوط به کم رویی تشخیص داده شده و فرد کم رو را شناختف در ایران مشخص میشود که تحقیقات چندان گسترده ای در رابطه با کم رویی صورت نگرفته است و این مسئله توجه پژوهشگران را به خود جلب نکرده است.

پیشینه تحقیق

 

طبق گفته ی محققان در بسیاری از کلاسهای درسی دبستانها، ک.دکانی دیده می شوند که آرام، کم رو، خجالتی هستند و این کودکان در زندگی روزمره خود اغلب اوقات فقط با اعضای خانواده یا همسالان آشنا بازی می کنند و از غریبه ها اجتناب می ورزند، شرم و خجالت این کودکان ممکن است آنها را از اکتساب مهارتها و آمادگی های لازم برای بسیاری از فعالیت هایی که هم سالانشان از آن لذت می برند و یا اصولا برای رشد شخصیت آنها ضروری است باز دارد، رفتار انزواطلبی ممکن است از همان سالهای اولیه کودکی ظاهر شود.

 

سوابق تحقیق

 

در زمینه ی وضعیت کودکان گوشه گیر و انزواطلب، مطالعات متعددی صورت گرفته، پژوهش هایی که به آن اشاره می شود، بعضی از ویژگی های روانی – اجتماعی این کودکان را نشان می دهد: در تحقیق بر روی 407 کودک 6 تا 3 سال توانایی اجتماعی و علائم رفتاری آنها مورد مطالعه قرار گرفت، نتیجه ی به دست آمده نشان داد که دو عامل اساسی در بین سایر عوامل بیش از 50 درصد واریانس تجمعی را به خود اختصاص داد، این دو عامل:

1- بی احساسی و کناره گیری

2- نارضایت و مخالفت

و ملاحضه شد کودکان دارای ویژگی های مذکور در مرحله ی دبستان نیز، مشکل را کم و بیش دارا می باشند، در مطالعه ی دیگری بر روی کودکان 12 تا 7 سال انحرافات رفتاری آنان مطالعه شد، یکی از نتایج تحقیق این بود که در مسائل رفتاری کودکان مسئله اساسی شکست در یادگیری اجتماعی است، هم چنین مشاهده شد واکنش پسران در مواقع شکست بیشتر پرخاشگری و واکنش دختران کناره گیری و انزوا است، در پژوهش دیگری واکنش های هم سالان نسبت به دانش آموزان افسرده در 70 دانش آموز پسر و 93 دانش آموز دختر کلاس های سوم تا ششم دبستان مطالعه شد، نتیجه کلی پژوهش مذکور آن بود که کودکان نسبت به هم کلاسان افسرده ی خود به صورت منفی واکنش نشان می دهند.

کودکان افسرده کم ترین علاقه هم سالان را به خود جلب می کنند، جذابیت کمی دارند و رفتار کنونی و آینده آنها کمتر مثبت تلقی میشود.

 

اهداف پژوهش

 

1-    بررسی رفتار دانش اموزان گوشه گیر

2-    بررسی عوامل گوشه گیری و انزواطلبی دانش آموزان

3-    ببرسی راه کارهای مناسب برای رفع مشکل گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان

4-    بررسی تاثیر خانواده بر گوشه گیری دانش آموزان

روایت ها

 

     با مطالعه و پرس و جو از معلمان اطرافم در مورد برخورد و چگونگی مواجهه با گوشه گیری و انزوا طلبی دانش آموزان در کلاس، توانستم از روایت هایی که در زیر به آنها اشاره می کنم برسم.

روایت اول

 

بعد از امتهان های نوبت اول به نمرات دانش اموزان که نگاه کردم نمرات دانش آموزی توجه منو جلب کرد محمد طی 4 ماه اول سال تحصیلی درسی نخوانده و نمره مطلوبی دریافت نکرده بود. درس نخواندن او را بر روی سهل انگاری او گذاشتم. او را برای درس پرسیدم آوردم او جوابی نداد. او را نصیحت کردم. جریمه گفتم ولی جوابی نداد. علت اصلی آن را جویا شدم در اثر مشاهده متوجه شدم که محمد بی نهایت گوشه گیر است. او بی نهایت در خود فرو رفته بود. در ساعات درسی هیچ وقت ندیدم از کسی چیزی بخواهد حتی در حد پاکن یا دفتر یا رفع اشکال درسی. در زنگ تفریحی در گوشه ای می ایستاد با کسی هم کار نداشت. در زنگ ورزش با کسی بازی نمیکرد. از همه چیز و همه کس خجالت می کشید. تصمیمی گرفتم با او صحبت کنم اما جز سکوت او چیزی دستگیرم نشد. از علت درس نخواندن او چیزی نفهمیدم. در مورد خانواده اش او فرزند بزرگ خانواده و یک خواهر کلاس اول و یک برادر خردسال داشت. وضع مالی آنها متوسط به پایین بود. با معلم های سال قبل او مصاحبه کردم او همینگونه و همین وضع را داشته و گوشه گیری او حاد بود و با کمک معلم های خود نمرات را کسب می کرد و به پایه بالاتر می آمد.

با مادر او صحبت کردم. در خانه با خواهر و برادرهایش ارتباط آرام و ساکتی دارد بیشتر دوست دارد با بچه های فامیل به خصوص فرزندان خردسال عمو بازی کند. پدر او به دلیل کاری سخت و طاقت فرسا نمی توانست و فرصت نمی کرد رابطه صمیمی با پسرش داشته باشد. شاید این عاملی برای گوشه گیری این دانش آموز باشد.

در گروه بندی ها شرکت فعال نداشت حتی دیگر دانش آموزان نیز دوست نداشتند او را در گروه خود بپذیرند و او را همراهی کنند. بعد از تحقیقاتی که کردم مشخص شد یکی از عوامل گوشه گیری محمد ریشه در خانواده این دانش آموز دارد که کم توجهی و محرومیت از پدر و مادر نسبت به دانش آموز و توجه به دیگر اعضای خانواده بیشتر است.

اولین کاری که کردم با پدر و مادر او صحبت کردم مبنی بر اینکه وقت زیادی را صرف این دانش آموز کنند و توجه زیادی نسبت به او داشته باشند.

دیگر دانش اموزان را به خصوص همکلاسی های محمد را تشویق کردم برای شرکت دادن او در بازی ها و فعالیت های درسی.

با دبیر پرورشی و مشاوره مدرسه جلسه ای گذاشتم که با محمد صحبت کنند که ذهن او را از عواملی که باعث حقارت او شده است پاک کنند.

دانلود گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
گوشه گیری و انزواطلبی در دانش آموزان ابتدایی ,

تاريخ : 16 خرداد 1397 | <-PostTime-> | نویسنده : فایل برگر | بازدید : <-PostHit->
بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم

بررسی-مفهوم-فضا-در-مجسمه-سازی-و-معماری-نیمه-دوم-قرن-بیستمبررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستمدانلود فایل






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی مفهوم فضا در مجسمه سازی و معماری نیمه دوم قرن بیستم,

سمینار نساجی کاربرد ترکیبات نانو نقره روی کالاهای نساجی حاوی الیاف مصنوعی

سمینار نساجی کاربرد ترکیبات نانو نقره روی کالاهای نساجی حاوی الیاف مصنوعی

فرمت فایل : pdf

حجم : 2566

صفحات : 81

گروه : سمینار

توضیحات محصول :

سمینار نساجی کاربرد ترکیبات نانو نقره روی کالاهای نساجی حاوی الیاف مصنوعی

چکیده: 

امروزه آلودگی های محیط زیست ناشی از افزایش جمعیت محققان را وادا ر به جستجوی روشهایی مناسب و بهداشتی برای تولید محصولات مناسب جهت بهزیستی انسانه ا نموده است . یکی از این محصولات،منسوجات بوده که در زندگی روزمره انس انها بطور گسترده ای بکار می روند و به همین دلیل نیاز است که از ورود آلودگی ها و میکروبها به این محصولات و انتقال آنها جلوگیری به عمل آید.

نانوتکنولوژی در قرن اخیر پیشرفت خیلی زیادی بدلیل توانایی رساندن فلزات به ابعاد نان و داشته است که در این ابعاد خواص نوری، فیزیکی و شیمیایی فلزات شدیداً تغییر پیدا می کند مثلاً فلز نقره وقتی به شکل نانو ذرات نقره تبدیل می شود،قابلیت ضد میکروبی آن فوق العاده افزایش می یابد . بنابراین در این سمینار به کاربرد و پایدارسازی نانو ذرات نق ره بر روی الیاف مصنوعی، همچنین به نحوه عملکرد میکروب کشی نانو ذرات نقره و تولید نانو ذرات نقره در محیط های مختلف و قرارگیری نانو ذرات نقره بر روی الیاف نایلون،پلی اورتان، پلی استر، پلی متیل متاکریلات پرداخته شده است. 

مقدمه: 

بدلیل شیوع بیماری های عفونی توسط باکتری های بیماری زای مختلف و پیشرفت مقاومت آنها در مقابل آنتی بیوتیک های گروههای دارویی، پژوهشگران را به آن داشت که عوامل ضدمیکروبی جدیدی را جستجو کنند . امروزه موا دی در ابعاد نانو بوجود آمده است که بدلیل مساحت سطح به حجم بالا و خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد بعنوان مواد ضدمیکروبی جدید استفاده می شوند. تولید پوشاک های جدید که در واقع مواد نانو فاز را بر روی پارچه منسوج قرار داده اند در دانشگاهها و صنعت بسیار توسعه یافته. اخیراً بخش وسیعی از نانو ذرات با ساختارهای گوناگون را می توانند بر روی الیاف قرار داد که منجر به تولید منسوجات با خواص جدید می شوند. 

یونهای نقره که بعنوان مواد آنتی باکتریال استفاده می شوند، امروزه نوآوری جالب توجهی را بوجود آورده اند که علت آن از بین بردن باکتریهایی است که نسبت به آنتی بیوتیک ها افزایش مقاومت داشته اند . بطور خلاصه فعالیت ضدباکتری نقره بسیار معروف است و بر روی حدود 650 نوع از باکتری ها تأثیر واضح و روشنی دارد.

تحقیقات اخیر ثابت کرده که فعالیت آنتی باکتری نانو ذرات نقره بستگی به جذب شیمیایی +Ag دارد که بطور آماده روی سطح نانو نقره شکل داده می شود که ناشی از حداکثر حساسیت آنها نسبت به اکسیژن است . بنابر این مکانیزم تحویل یون نقره از خوشه های نقره به باکتریها نیازمند تحقیقات بیشتری است. از این رو ترکیب نانو ذرات نقره را بر روی انواع مختلفی از پارچه ها با روشهای مختلف قرار داده اند تا منسوجات ضدمیکروبی تولید کنند که در این سمینار به برخی از این روشها پرداخته شده است. 

فصل اول 

کلیات 

1-1) الیاف مصنوعی 

تولید الیاف مصنوعی در سال 1939 توسط تحقیقات کاروترز (Carothers) در آزمایشگاه های شرکت دوپون پایه گذاری گردید و به این ترتیب الیاف نایلونی از طریق ذوب ریسی تهیه گردید. مهمترین اعضاء تشکیل دهنده خانواده الیاف مصنوعی را نایلون ها، پلی استرها، آکریلیک ها و پلی الفین ها (پلی پروپیلن و پلی اتیلن) تشکیل می دهند. 

به طور کلی پلیمرهای زنجیره ای شکل مناسب برای تولید الیاف باید از وزن مولکولی به قدر کافی بالا برخوردار بوده و در عین حال بتواند تا حدودی نسبت به محور لیف نظم و آرایش یافتگی پیدا کند. جهت کسب نظم مورد، نظر الیاف معمولاً در حین تولید و در مراحل بعدی کشیده می شوند. تولید الیاف  مصنوعی همچنین ریسندگی اولیه نام دارد. 

نحوه تولید الیاف به نوع پلیمر بستگی دارد. از بین الیاف مصنوعی که در بالا نام برده شده است فقط آکریلیک به روش ترریسی و بقیه از طریق ذوب ریسی تهیه می گردند. 

الیاف پلی آمید (نایلون)

تولید نایلون در حقیقت باز کننده راه به سوی تعداد زیادی از الیاف مصنوعی دیگر با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت بوده است و مهندسی الیاف را و به عبارت دیگر تولید الیاف با تعیین خواص از قبل را امکان پذیر ساخته است.

قیمت محصول : 15000 تومان

دانلود
برچسب

سمینار نساجی کاربرد ترکیبات نانو نقره روی کالاهای نساجی حاوی الیاف مصنوعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار نساجی کاربرد ترکیبات نانو نقره روی کالاهای نساجی حاوی الیاف مصنوعی,

<-BloTitle->
<-BloText->